петак, 1. август 2008.

Jelovnik za "one" dane

Suvo voće popravlja raspoloženje, losos ublažava bolove u krstima, dok banane i špargla podstiču izbacivanje tečnosti i sprečavaju nastanak otoka

Predmenstrualni sindrom označava opšte i lokalne promene u organizmu žene koje se javljaju pre ciklusa. Najčešće su između 20. i 40. godine života i kod mnogih žena su toliko izražene da ih ometaju u obavljanju svakodnevnih obaveza.

Na sreću, većina tegoba koje prate PMS može da se ublaži pravilnom, raznovrsnom ishranom. Smatra se da hrana bogata crvenim mesom i zasićenim masnoćama, kao i hrana mlegnog porekla može da pogorša simptome. Zato stručnjaci savetuju da uzimate obroke bogate složenim ugljenim hidratima, poput špageta u sosu bez mesa, pirinač, povrće i voće.

LOŠE SAM VOLJE

Pre ciklusa sam mrzovoljna , bezvoljna, svadljiva i razdražljiva. Plače mi se i često bez ikakvog razloga započinjem svađe. Do toga dolazi zbog pada nivoa kalcijuma i magnezijuma.
JEDEM I PIJEM
integralne žitarice, suvo voće, mleko i mlečne proizvode s niskim procentom masti, sokove bez šećera i vodu sa visokim sadržajem minerala.
IZBEGAVAM
alkohol, čaj i kafu. Kafa i gazirani napici koji sadrže kofein popravljaju raspoloženje samo trenutno, ali se odmah nakon toga zlovolja pojačava. I alkohol pojačava napetost i depresiju.

OSEĆAM SE KAO LOPTANoge su mi teške kao kamen, grudi napete i naduvene, bole me na dodir...Ove neprijatnosti vezane za zadržavanje vode u organizmu spadaju u najklasičnije simptome PMS-a.
JEDEM I PIJEM
Namirnice bogate kalijumom poput banana, špargli, suvog i koštunjavog voća, i puno svežeg povrća.
IZBEGAVAM
So, pošto podstiče zadržavanje vode u organizmu,masna jela sa teškom zaprškom koja opterećuju želudac i usporavaju varenje. Ne jedem ni industrijski keks, čips i ostale grickalice.

SVE ME BOLI

U vreme PMS-a muče me grčevi, bolovi u nogama i krstima. Osećam se bolesno i malaksalo, kao posle preležanog gripa. Do toga kod većine žena dolazi usled nedostatka magnezijuma i esencijalnih masnih kiselina (omega-3).
JEDEM I PIJEM
Namirnice biljnog porekla bogatemagnezijumom i esencijalnim masnim kiselinama kao što su laneno seme, ulje uljane repice, potočarka i masne ribe.
IZBEGAVAM
Mesne prerađevine, masno meso i punomasni sir i kajmak. Ove namirnice podstiču oksidaciju na nivou ćelije, pa samim tim i u ćelijama mišićnih vlakana, što izaziva bolove.

STALNO SAM GLADNA

Desetak dana pre ciklusa osećam strahovitu glad. To je posledica povećenja nivoa progesterona, koji uzrokuje potrebu za dodatnim kalorijama.
JEDEM I PIJEM
Tri puta u toku dana namirnice bogate vlaknima koje zasićuju, testeninu, jabuke, povrće i suvo voće, koji mi obezbeđuju energiju za ceo dan.
IZBEGAVAM
Opasne užine – čokoladu koja usporava varenje, keks jer je siromašan belančevinama i ne pruža dugotrajan osećaj sitosti. Ne jedem ni ostale slatkiše, puna praznih ugljenih hidrata od kojih se prave rezerve masnoće, kao ni brzu hranu.

Нема коментара: